Pages - Menu

RSS

Sunday, May 8, 2011

IBU..SELAMAT HARI IBU







Hari demi hari.Umur kita meningkat mengikut masa..Kita dilahirkan di dunia ini melalui seorang insan yang digelar IBU..Begitu besar peranan dan jasa yang bernama IBU.Oleh itu renungkanlah kembali disaat kita kecil dulu,apakah yang telah kita lakukan untuk membalas jasa ibu yang tak terhinngga ini..


IBU..
Engkaulah permata hatiku,
Disaat aku dilahirkan,
Ibu berasa  gembira dengan kehadiran aku didunia ini
Dengan penuh rasa kasih sayang kau menjaga diriku
Tanpa kenal erti sakit, lelah mahupun APA SAHAJA
Pengorbananmu begitu besar sekali sebagai seorang IBU

IBU..
Kini Usia ku semakin meningkat,
Aku lupa akan pengorbananmu dulu ibu,
Aku lupa akan kasih sayang mu ibu,
Aku berasa gembira dengan kawan ku diluar..
Diriku penuh dengan duniawi
Tanpa menghiraukan mu lagi IBU.
  
IBU..
Kini Aku digelar seorang pelajar,
Ibu menghantarkan ku kesekolah
Tapi aku mengatakan "Tak Mahu IBU"
AKU BENCI..AKU BENCI..AKU BENCI..
Ibu telah mengorbankan wang ringgit untukku kesekolah
Tapi aku hanya berseronok dengan PONTENG sekolah

IBU..
Kini Aku sudah menjadi seorang pelajar bekerjaya
Aku Gembira dengan keputusanku
Kini aku berjauhan denganmu IBU,

Aku Gembira dengan kehidupanku ini
Aku seronok dengan melancong,
Aku seronok dengan baju baruku,
Tanpa mengenangkan pengorbananmu IBU..


Tapi.....Maafkan Kami IBU..Aku tahu diriku penuh kelalaian
Walaupun Aku macam ini..
Kau tetap rindu aku..tetap akan ingat akan anakmu walaupun berjauhan sekalipun
Tapi Aku.....Aku..
Aku lupakanmu IBU dengan urusan dunia
Kau tetap beri aku semangat walaupun aku tidak peduli..

Kadangkala aku terkenang akan mu IBU,
Walaupun sejenak,
Aku Sedih dengan apa yang telah kulakukan padamu
Layakkah Aku digelar Anakmu?
Layakkah

Kini Aku sedar..
Dengan Apa yang IBU lakukan padaku selama ini
IBU buat semua ini untuk AKU..untuk anakmu IBU
Kerana aku....
(renung-renugkanlah)

Layakkah aku digelar anakmu
IBU sentiasa akan mengatakan KAU TETAP ANAKMU..Kau tetap ANAKMU..


So..hargailah pergorbanan seorang ibu walaupun jasanya tak terbalas untuk kita..Ada kita ingat akan pengorbanan ibu..dari lahir sehingga sekarang..dy tetap ingat kita..tak mengharapkan apa-apa pun..cuma ingin melihat kita berjaya di dunia dan akhirat...tatkala kita lupa ibulah yang banyak mendoakan kita sewaktu kita berseronok dengan dunia..Doakan lah ibu anda yang banyak membantu kita tanpa kita sedar..kalau yang berjauhan,telefonlah sekali sekala akan kita taw yang kita still sayangkan ibu..

SELAMAT HARI IBU...
IBU
UMI
MAMA
EMAK
SELAMAT HARI IBU..




(Kalau ada silap dan salah..tegurlah saya ye..saya insan yg lemah yang sering melakukan kesalahan)

No comments:

Post a Comment